Jak wygląda praca influencera?

Influencer z definicji jest to osoba wpływowa, prowadząca profil w social mediach (np. na instagramie, youtube czy tiktoku). Osoba ta może być znana z innych rzeczy, takich jak bycie aktorem, piosenkarzem czy sportowcem, a profil w social mediach prowadzić jako dodatek do swojej kariery. Najczęściej jednak mianem influencera określa się osoby które tworzenie materiałów do sieci uczyniły swoim głównym źródłem rozpoznawalności. Influencerzy mniej znani mogą w ogóle nie zarabiać na swoich projektach i angażować się w social media jedynie z pasji, czy też dla rozpoznawalności. Mogą oni również zarabiać niewielkie sumy i oprócz pracy w internecie być zatrudnieni na etacie. Jednak ci bardziej rozpoznawalni influencerzy są w stanie bezproblemowo utrzymać się z treści, które tworzą w social mediach.

Z czego zarabiają influencerzy?

Influencer jest w stanie zgromadzić pewną kwotę z samego udostępnienia danego zdjęcia czy filmu. Oczywiście pod warunkiem, że zdobędzie on na nim dużo wyświetleń. Pieniądze te biorą się z reklam wyświetlanych na danych portalach społecznościowych. Jednak nawet w przypadku bardziej rozpoznawalnych twórców takie zarobki wynoszą mniej niż średnia krajowa.

To, na czym influencerzy mogą zarobić naprawdę duże sumy, to współprace z firmami chcącymi zareklamować swój produkt lub usługę. To właśnie one stanowią główne źródło dochodów dla rozpoznawalnych twórców internetowych.

Współprace takie mogą być jednorazowe lub stałe. W przypadku współprac jednorazowych influencer wstawia jedno bądź kilka zdjęć reklamujących ofertę danej firmy. Jeśli zajmuje się on nagrywaniem filmów, udostępnia jeden bądź kilka takich, w których wspomina o reklamowanym produkcie bądź usłudze. Natomiast gdy współprace są stałe reklama pojawia się na profilu regularnie. Twórca często wstawia zdjęcia powiązane z reklamowaną firmą bądź udostępnia filmy w których o niej wspomina.

Plusy i minusy pracy jako influencer

Dla niektórych może brzmieć to jak praca marzeń. Tworzenie treści wedle własnego uznania oraz w takich terminach, w jakich jest nam wygodnie, może być dużym plusem pracy jako influencer. W dodatku brak konieczności wczesnego wstawania, czy też bycie szefem samemu dla siebie to też ogromne zalety. W dodatku w przypadku osiągnięcia popularności można zarobić spore sumy w naprawdę krótkim czasie.

Bycie influencerem jednak, jak każda praca, ma swoje wady. Po pierwsze, aby osiągnąć rozpoznawalność pozwalającą na utrzymanie się z udostępniania treści w internecie potrzeba dużo szczęścia. Wygląda to podobnie jak  w przypadku pracy aktora, malarza czy piosenkarza. Niewielu jest w stanie zyskać popularność pozwalającą na utrzymanie się ze swojej pasji. W dodatku nawet  w przypadku nawiązywania już współprac z firmami, nie ma gwarancji, jak często będą się pojawiać takie propozycje. Oznacza to ciągłą niepewność i brak możliwości dokładnego przewidzenia swoich zarobków. Dużą grupę osób taki stan rzeczy mógłby mocno stresować.

Innym minusem pracy influencera może być ciągłe wystawienie na ocenę ze strony innych. Twórcy internetowi nierzadko muszą się mierzyć z ogromnymi ilościami negatywnych komentarzy na temat ich życia zarówno w internecie, jak i w życiu codziennym.

Comments are closed.