Kiedy kampania naprawdę działa i co to jest ROAS?

ROAS

Chcesz wiedzieć, czy Twoje wydatki na daną reklamę są uzasadnione, czy Twój budżet jest racjonalnie wykorzystywany i czy Twoje ustawienia (zmiany) targetowania w mediach społecznościowych lub Google Ads działają? Przyjrzyj się zatem wskaźnikowi ROAS. Wskaźnik ROAS pomoże efektywnie zarządzać budżetami reklamowymi i znaleźć skuteczne kanały pozyskiwania klientów. 

Czym jest ROAS?

ROAS co to jest? Return On Ad Spend to dosłowne tłumaczenie ROAS. Służy do pomiaru skuteczności kampanii, grupy lub pojedynczej reklamy. Można analizować liczbę wyświetleń, ruch i konwersje, ale są to wskaźniki ilościowe, które nie mówią wiele o jakości w postaci zwrotu z inwestycji. Jeśli zwrócisz uwagę tylko na nie, możesz przeoczyć problemy lub wyciągnąć fałszywe wnioski na temat skuteczności promocji. ROAS pozwala zmierzyć zwrot z metod marketingowych, określić skuteczność każdego narzędzia i ocenić zasadność jego wykorzystania w przyszłości. Dzięki odpowiedniemu monitorowaniu ROAS, każdy reklamodawca ma szansę zoptymalizować koszty reklamy tak, aby uzyskać maksymalny zwrot z inwestycji przy minimalnych nakładach pieniężnych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ROAS, sprawdź ten wpis blogowy: https://sempai.pl/blog/7-rzeczy-ktorych-prawdopodobnie-nie-wiedziales-o-roas/

Istnieje kilka metryk do analizy wyników biznesowych, jednak jeśli przedsiębiorca lub reklamodawca korzysta tylko z ROAS, będzie już w stanie przydzielać i modyfikować wydatki na reklamę we wszystkich kanałach. Reklama będzie postrzegana jako wydatek mający na celu zdobycie dodatkowych udziałów w rynku, bez wyraźnych ograniczeń dotyczących ustalania docelowej stopy zwrotu (procent zysku w stosunku do zainwestowanych pieniędzy). Pomoże to kontrolować całkowity dochód lub wydatki.

Jak to działa?

Google Ads przewiduje liczbę i wartość konwersji na podstawie statystyk zebranych podczas śledzenia. Maksymalna cena za kliknięcie została ustalona w taki sposób, aby uzyskać jak najwięcej zyskownych konwersji. Jednocześnie system będzie w miarę możliwości zapewniał osiągnięcie ustalonego przez użytkownika wskaźnika ROI. 

Funkcja roas google ads to sposób dostosowywania stawek, który pozwala określić częstotliwość wyświetlania reklam w różnych lokalizacjach, na różnych urządzeniach i o różnych porach dnia. Ponieważ ta strategia optymalizuje stawki w czasie rzeczywistym, obecne dostosowania stawek nie są stosowane. Jest tylko jeden wyjątek: możesz ustawić dostosowanie stawek mobilnych na 100%.

Comments are closed.