Założenia kampanii reklamowej

Budując skuteczną strategię kampanii reklamowej musimy przemyśleć i zaplanować wiele czynników i elementów. Przede wszystkim najważniejszy jest produkt, który pragniemy reklamować. Musimy go dobrze poznać, uświadomić sobie jego zalety i wady, dopasować do niego atrakcyjną, ale też niestratną wysokość ceny. Następnie konieczne jest określenie targetu, czyli grupy odbiorców naszego produktu. Teraz już wiesz czym sięzajmuje i co to jest marketing.

Poznaj grupę swoich odbiorców

Jeśli są to mamy z małymi dziećmi lub studenci albo emeryci warto bliżej poznać tę grupę skupiając się na jej oczekiwaniach i wymaganiach. Oczywiście dotyczy to każdej grupy wiekowej i społecznej. Kolejno należy uświadomić sobie cel naszej kampanii i będziemy wiedzieć jak poprowadzić , marketing w internecie. Czy chcemy dotrzeć do świadomości jak największej liczby potencjalnych klientów czy zdobyć stałych fanów i osoby rzeczywiście zainteresowane naszą usługą? Od odpowiedzi na to pytanie będzie zależało jaki sposób reklamowania ostatecznie wybierzemy. Warto też skupić się na odpowiednim języku, atrakcyjnej prezentacji produktu i przedstawieniu jak największej ilości zalet.

Media społecznościowe

Media społecznościowe mają rzesze fanów nie tylko wśród młodych osób, ale także u starszych użytkowników Internetu. Jak to mówisz: nie masz facebook’a, nie istniejesz. Każdy zakłada konto na którymś jeśli nie na wszystkich portalach społecznościowych. Czasem z ciekawości, innym razem by komunikować się z przyjaciółmi lub mieć stały dostęp do ich zdjęć z profilów. W obecnych czasach media społecznościowe stanowią fantastyczny środek reklamowania swoich produktów, idealnie do tego nadaje się marketing internetowy.

Może to odbywać się po prostu przez umieszczenie banera w odpowiednim miejscu strony lub w bardziej wyszukany sposób – przez założenie fanpage’u. Oficjalna podstrona firmy na znanym portalu zrzesza obecnych i przyszłych klientów manewrując na ogromnym polu szybkiego docierania informacji. W zaledwie kilka minut wrzucony na stronie znanego koncernu post jest „lubiany” przez setki tysięcy fanów, przez co staje się rozpoznawalny i rośnie na niego popyt, tak działa marketing elektroniczny. Poza tym sporą popularnością cieszy się polecanie usług i produktów poprzez polecanie ich na swoich zdjęciach lub w swoich informacjach na tablicy.

Comments are closed.