Co to jest Google Analytics 4?

GOOGLE ANALYTICS 4

Google Analytics 4 ma wiele zalet, a znaczenie każdej z nich będzie zależało od tego, czy z zawodu jesteś analitykiem, marketingowcem czy programistą.

Google Analytics — konfiguracja dla analityków

 Śledzenie międzyplatformowe.

Jeśli prowadzisz zarówno stronę internetową, jak i aplikację mobilną, masz wreszcie możliwość połączenia danych z różnych narzędzi analitycznych. Jest to rozwiązanie wygodniejsze niż zarówno właściwości rolki, jak i raportowanie zbiorcze, ponieważ dane będą miały ten sam obieg.

Centrum analityczne

Nawet jeśli nie korzystasz z aplikacji mobilnych, możesz zauważyć, że GA4 jest potężniejszym narzędziem analitycznym niż starsze wersje Google Analytics. Dzieje się tak dlatego, że w Centrum Analiz można stworzyć własny raport i przeprowadzić dowolną analizę metryk (analizować poszczególnych użytkowników, tworzyć własne sekwencje konwersji, porównywać segmenty itp.) lub skorzystać z gotowych szablonów. Wcześniej ta funkcja była dostępna tylko dla użytkowników GA360, ale teraz jest dostępna dla wszystkich.

Ponadto dostępny jest już eksport danych do Google BigQuery. Oznacza to, że można uzyskać dostęp do surowych danych, połączyć je z innymi źródłami i pracować z nimi bez pobierania próbek za pomocą zapytań SQL.

GA4 dla marketerów

Skłonność do rezygnacji i publiczność rezygnująca

GA4 umożliwia grupowanie użytkowników w grupy odbiorców na podstawie prawdopodobieństwa dokonania przez nich zakupu lub opuszczenia strony w ciągu najbliższych 7 dni. Jest to rozwiązanie podobne do programmatic (algorytmicznego zakupu reklam), z tą różnicą, że do tworzenia prognoz wykorzystuje się własne zachowania użytkowników w sieci, a nie opiera się na danych z czarnej skrzynki strony trzeciej.

Nowe mierniki zaangażowania

Jeśli Twoim celem jest zachęcenie użytkowników do interakcji z witryną lub aplikacją, prawdopodobnie będziesz chciał wiedzieć, jakie artykuły czytają użytkownicy, jakie filmy oglądają, czy pobierają pliki z witryny itp. GA4 wprowadził nowy sposób śledzenia zaangażowania użytkowników i całkowicie usunął pojęcie wskaźnika odrzuceń z analityki.

Comments are closed.