Jak efektownie korzystać z Google Analytics 4?

Najważniejszym krokiem w efektywnym korzystaniu z Google Analytics jest zdefiniowanie swojego celu. Jest to metryka, którą chcesz analizować. Po zdefiniowaniu celu znacznie łatwiej jest używać Google Analytics 4 do mierzenia postępów w osiąganiu tego celu. Dodatkowo możesz spojrzeć na dane za miesiące lub lata, aby zobaczyć, jak daleko zaszedłeś. W zależności od Twojego biznesu możesz chcieć użyć jednego lub więcej z następujących celów:

  • Ile osób odwiedza Twoją stronę internetową?
  • Jak długo pozostają na stronie?
  • Jakie strony odwiedzają?
  • Na co klikają?
  • Z jakich urządzeń korzystają, aby wejść na Twoją stronę?

Jeśli jeszcze nie śledzisz tych metryk, będziesz chciał je skonfigurować tak szybko, jak to możliwe, abyś mógł śledzić swoje postępy w kierunku osiągnięcia celu.

Google Analytics 4 Dashboard

Kiedy już skonfigurujesz Google Analytics i określisz swój cel, możesz rozpocząć eksplorację danych w ramach pulpitu nawigacyjnego. Możesz przeglądać dane na wiele sposobów w zależności od potrzeb biznesowych. Oto kilka najpopularniejszych z nich:

  • Odbiorcy: Zobacz, kim są Twoi odwiedzający i ich interakcje z Twoją witryną.
  • Zasoby: Odkryj, które sekcje Twojej witryny są najbardziej popularne.
  • Organiczne wyszukiwanie: Zrozum, jak Twoja witryna jest klasyfikowana i jakie słowa kluczowe kierują ruch do Twojej witryny
  • Płatne wyszukiwanie: Przeanalizuj swoje płatne kampanie, aby zrozumieć zwrot z inwestycji.

Konwersje: Śledź działania, które są krytyczne dla Twojego biznesu, takie jak dokonanie zakupu lub wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz również tworzyć niestandardowe raporty, które pokazują dane z Twojej witryny na różne sposoby. Jest to szczególnie przydatne, jeśli masz dużo danych, które chcesz zobaczyć na raz. Więcej porad znajdziesz na https://sempai.pl/blog/przesiadz-sie-na-google-analytics-4-wszystko-o-ga4/.

Badanie użytkowników

Jeśli skonfigurowałeś swój cel Google Analytics, aby śledzić, kto odwiedza Twoją witrynę, możesz łatwo zobaczyć, kto przychodzi na Twoją stronę i skąd pochodzi. Aby wyświetlić te informacje, kliknij „Odbiorcy” po lewej stronie pulpitu nawigacyjnego Google Analytics 4. Tam możesz wyświetlić zakładkę „Przegląd”, aby zobaczyć podstawowe dane o odwiedzających, w tym liczbę osób, które odwiedziły Twoją witrynę, ich lokalizację geograficzną i urządzenia, z których korzystają. Możesz również wyświetlić zakładkę „Odbiorcy”, aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje o odwiedzających, takie jak ich wiek, płeć i zainteresowania.

Comments are closed.